Per Nørgård ( Danimarkalı Müzisyenler ve Oyun Yazarları )

Per Nørgård ,d. 1932, Danimarka Kraliyet Müzik Akademisi’nde eğitim görmüş, Vagn Holmboe ve Finn Høffding’in öğrencisidir.

1960’a kadar bestelerinde İskandinav tonları vardı, örneğin Konstellationer (Takım yıldızları) (1958)’da olduğu gibi.

Per Nørgård

Per Nørgård

Merkez Avrupa tarzını tanıdıktan sonra dramatik çalışmalarında alıntı ve kolaj denedi. Örneğin Parça I-IV ve V(1959-61) gibi işlerinde, Per Nørgård sonsuzluk denilen serileri özel ara kombinasyonlarıyla geliştirdi ve ideal ölçüyle çalıştı. Bu prensipler Rejse ind i den gyldne skærm (Altın Perdeye Yolculuk)’ta (1968) ve Canon’da (1970-72) açıklandı ve Per Nørgård Siddharta operasındaki gibi Uzak Doğu müziklerinin kısmen etkisiyle bu prensipleri daha da geliştirdi.(1973-79)

Son çalışmalarında Per Nørgård zaman kavramıyla ilgileniyordu ve şair Adolph Wõlfli’den esinlenmiştir, örneğin Det guddommelige Tivoli operasında (1983i The Divine Circus) olduğu gibi ve bu onu, öğretmen ve yazar olarak yaptığı çalışmalar sayesinde, çağdaş Danimarka müzik hayatının merkezi haline getirdi.

1996’da due tempideki Piyano Konçertosunu ilk kez sergilediği törende Léonie Sonning Müzik Ödülü’nü aldı.

 

 

Editör, Çevirmen: Berkay Yılmaz
Hacettepe Üniversitesi
İngiliz Dilbilimi