Nicolai Abildgaard ( Danimarkalı Ressamlar Ve Heykeltraşlar )

Bir ressam ve mimar olarak Nicolai Abildgaard, 1743-1809, Danimarka neo-klasisizmi ve erken Romantizmi’nin önde gelen isimlerinden oldu. Nicolai Abildgaard, Kopenhag Güzel Sanatlar Akademisi’nde eğitim aldı ve Roma’da kaldığı zaman boyunca, Klasik ve Rönesans deyimleri üzerine detaylı bir çalışma yaptı. Aynı zamanda burada, gençlik yıllarının önemli çalışması olan Wounded Philoctetes’i ( 1774-75 Statens Kunst Müzesi) de yürütmeye devam etti.

Nicolai Abildgaard

Nicolai Abildgaard

Abildgaard, özellikle dengesizlik ve tutkuyu tasvir eden dünya debiyatının motiflerinden ilham aldı ve günümüze kadar gelmiş pek çok çizimi, onun canlı hayal gücü yansıtmaktadır.

Deyimlerinde Nicolai, Roma’da kaldığı sıralarda tanıştığı J.H. Füssli ile yakından ilişkili oldu. Kopenhag Güzel Sanatlar Akademisi’nde önce Profesör (1778’den itibaren) ve daha sonra Yönetici (1788-1791 yıllarında ve 1801’den itibaren) olan Abildgaard, zamanının genç sanatçıları üzerinde büyük bir etki yaratmıştır.

Başta Christiansborg Sarayı’ndaki Büyük Salon için Oldenborg hükümdarlarının başarılarını temsil eden on tane büyük ölçekli tablo dahil olmak üzere, kraliyet ailesi için pek çok sayıda eser yarattı. Bu eserlerden yedi tanesi 1794 yılındaki yangında kaybedildi ancak taslakları, Abildgaard’ın eserlerinin en büyük koleksiyonuna sahip olan Statens Kunst Müzesi’nde hala mevcut bulunmaktadır.

1800’lerden sonra, Abildgaard ağırlıklı olarak Klasik dünyadan motifleri resmetti. Onun mimari tasarımlarından biri de Frederiksberg Have’deki Apis Tapınağı idi.

Vbeke Skov, Gyldendal Leksikon

Editör, Çevirmen : Kübra Yavuz
Ege Üniversitesi
İngilizce Mütercim Tercümanlık